husqvarna_roulette.webblogg.se

Moppemek, tankar på och om hur göra en Husqvarna Roulette 3832 -58a till en blickfångare med bra prestanda

Kunde inte hålla mig.

Publicerad 2016-05-23 23:17:06 i Allmänt,

I lördags så hade jag och sonen inte direkt så mycket på agendan. Jag var rastlös och grabben likaså och pank.
Så jag kom idén med att om han hjälpte till lite med Rouletten så kunde han ju få några kronor, ännu mer om han hjälpte till att städa på jobbet.
Det slutade med att han sopade lite sporadiskt och sen plockade vi ner moppen i smådelar och körde iväg allt utom hjul och motor på blästring!
Jag har fått tag i en ny ram från mopedum.se en 57:a lyx! Men med ett helt ramnummer, så nu blir 58:an en 57 istället. Hittade även andra roliga saker som cromade hjul och ett cromat kedjeskydd.
Moppen kommer inte att vara blå längre inte heller svart och gul utan röd och california vit. Kommer se ut som en blänkande polkagris, med cromat kedjeskydd och fälgar! ☺ Ska nog ta och lämna in de andra fälgarna med på blästring senare, kan vara snyggt att ha originalvita med! ☺

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela